← یا امام حسن→

چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۰۶ ب.ظ

غزل مصیبت

یا شیخ الائمه


شیخ الائمه ام که شکستند حرمتم

با هیزم آمدند شبانه زیارتم

 

در احترام موی سپیدم همین بس است

در بین شعله ها شد تکریم ساحتم

 

من دست بسته بودم و یاران به خواب ناز

آنجا کسی نبود نماید حمایتم

 

من مرد بودم این شد و ای وای مادرم

این تنگنای کوچه نماید اذیتم

 

سجاده ام کشید وبماند چگونه برد

خاکی شده زکینه لباس عبادتم

 

بادست بسته ،پای برهنه ، نفس زنان

مرکب دوانیش بخدا برد طاقتم

 

خوردم زمین و ناله زدم عمه جان مدد

قدری کمان چو قامت تو گشته قامتم

 

در بین راه گشته پریشان محاسنم

از بسکه دست بسته زمین خورده صورتم

 

تفسیر مقتل «قبض شیبه » شده

این صورت کبود و رخ پر جراحتم

 

اینجا جفا به ماشد و معجر کشی نشد

غمهای کربلا زده لطمه به غیرتم

 

 

 



نوشته شده توسط ← نعمتی →
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
← یا امام حسن→

اینجا صاحب خانه امام حسن مجتبی (علیه السلام) است
......................................
روز محشربنویسیدبه پیشانی ما لک لبیک حسن ؛
ذکرسربند مسلمانی ایرانی ما لک لبیک حسن
......................................
ممنونم از عطای کریمانه حسن
این رو سیاه را سگ کویش حساب کرد

مهمان به سر خوان نعیمم
همسایه سیدالکریمم
ghasem.ni@gmail.com
قاسم نعمتی

غزل مصیبت

چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۰۶ ب.ظ

یا شیخ الائمه


شیخ الائمه ام که شکستند حرمتم

با هیزم آمدند شبانه زیارتم

 

در احترام موی سپیدم همین بس است

در بین شعله ها شد تکریم ساحتم

 

من دست بسته بودم و یاران به خواب ناز

آنجا کسی نبود نماید حمایتم

 

من مرد بودم این شد و ای وای مادرم

این تنگنای کوچه نماید اذیتم

 

سجاده ام کشید وبماند چگونه برد

خاکی شده زکینه لباس عبادتم

 

بادست بسته ،پای برهنه ، نفس زنان

مرکب دوانیش بخدا برد طاقتم

 

خوردم زمین و ناله زدم عمه جان مدد

قدری کمان چو قامت تو گشته قامتم

 

در بین راه گشته پریشان محاسنم

از بسکه دست بسته زمین خورده صورتم

 

تفسیر مقتل «قبض شیبه » شده

این صورت کبود و رخ پر جراحتم

 

اینجا جفا به ماشد و معجر کشی نشد

غمهای کربلا زده لطمه به غیرتم

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۳۰
← نعمتی →

نظرات  (۴)

سلام
ممنون
استفاده کردیم...جسارتاًخیلی زیبا میشه وقتی به مناسبت ، زحمت سرود ویانوحه، شور رو هم بکشید...شک نکنید جز ثواب کثیراخروی چیزی کمترویابیشت نداره... عزیزی برادر...
علی علی
سلام.
زیبا بود مثل همیشه.
سلام آقای نعمتی

عظم الله اجورکم

با اجازه شما از شعر در وبلاگ استفاده کردم
سلام قاسم جان .
خیلی زیبا بود مثل همیشه.
توفیق شد شب وروز شهادت خوندم خداروشکر خیلی مجلس باحالی شد.
خداخیرت بده. این بیتش دیوونم کرد:
من مردبودم واین شد....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی